اهمیت بهینه‌سازی صفحه فرود یا لندینگ پیج

اصولا هدف ازطراحی لندینگ پیج یکی از موارد زیر است:

  • اطلاع‌رسانی بیشتر به کاربر و هدایت آن  (Click Through Landing Page)

  • دریافت اطلاعات بیشتر از کاربر (Lead Generation Landing Page)

فرض کنید شما از طریق کانال‌های تبلیغاتی مختلف (سوشال مدیا، تبلیغات کلیکی، رپرتاژآگهی و …)، موفق شدید که کاربر را به صفحه لندینگ خود بکشانید، اما این آخر راه نیست! باید لندینگ‌پیج شما به‌قدری بهینه و اصولی طراحی صفحه فرود شده باشد که کاربر را در همان مسیری قرار دهد که شما می‌خواهید! (مثل کلیک بر روی یک دکمه CTA  یا وارد کردن شماره تماس در فرمی که قرار داده‌اید.)

طبق تحقیقات انجام شده Compete، هیچ راه سریع‌تر و موثرتری برای افزایش بازگشت سرمایه در تبلیغات دیجیتال وجود ندارد مگر بهینه‌سازی صفحه فرود! ممکن است رقبای شما با یک پیام تبلیغاتی کاملا مشابه و با هزینه یکسان، ۵ برابر ROI  (نرخ بازگشت سرمایه) بالاتری کسب کنند، فقط به یک دلیل: تجربه‌ای که کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغات شما و ورود به صفحه لندینگ کسب می‌کند.

 

ترافیک وبسایت

3 نکته مفید برای بهینه‌سازی صفحه‌فرود

حالا که از ضرورت بهینه‌سازی لندینگ‌پیج مطلع هستیم، وقت آن رسیده که بدانیم چطور میتوان به بهینه سازی آن پرداخت.

  1. کاربران و ترافیک صفحه لندینگ پیج خود را تقسیم‌بندی کنید.

    اگر انواع مختلفی از کاربر دارید، برای هر کدام، صفحه لندینگ مجزایی طراحی کنید. به عنوان مثال، شما متوجه شده‌اید که نوع رفتار مخاطبی که از شبکه‌های اجتماعی به وبسایت شما مراجعه می‌کنند با نوع رفتار کاربرانی که از تبلیغات کلیکی به دست می‌آورید، متفاوت است، پس پیشنهاد می‌کنیم، متناسب با نوع رفتار و انتظارات هر دسته از کاربران، یک صفحه لندینگ مجزا با یک پیام واحد طراحی کنید.

  2.  Navigation Bar را از صفحه حذف کنید!

    فراموش نکنید که کاربر را برای چه کاری به صفحه فرود هدایت کرده‌اید، شما احتمالا هزینه و وقت زیادی را صرف این کرده‌اید که آن کاربر را به این لندینگ‌پیج هدایت کنید و تمایلی ندارید این هزینه را دور بریزید، پس هر لینک اضافی مثل  Navigation (نوار ناوبری کنار صفحه) یا  … که باعث ترک کردن صفحه می‌شود را حذف کنید تا تمرکز کاربر دقیقا روی همان چیزی باشد که شما قصد دارید.

  3. در لندینگ‌پیج های طولانی، CTA را چندین بار تکرار کنید.

    اگر به هر دلیلی مجبور به طراحی یک صفحه فرود طولانی شدید، حتما دکمه Call To Action یا فراخوان به عمل را در فواصل مختلف تکرار کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به هدفتان برسد. زیرا کاربر هر لحظه می‌خواهد بداند که آخر این ماجرا کجاست و چه کاری باید انجام دهد؟ و از طرفی ممکن است، تعداد قابل توجهی از کاربران با پیش از تمام کردن پیامی که طراحی کرده‌اید، به شما اعتماد کنند و بخواهند همان لحظه کاری که باید را انجام دهند، پس این کاربران طلایی را نباید از دست دهید.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پرورش افکار ali پرداخت سامان Bzvb دانلود رایگان تاریخ گزیده به فروشگاه موبایل آنلاین خوش آمدید :)my World فروش سگ چاوچاو