اصولا هدف ازطراحی لندینگ پیج یکی از موارد زیر است:
فرض کنید شما از طریق کانالهای تبلیغاتی مختلف (سوشال مدیا، تبلیغات کلیکی، رپرتاژآگهی و …)، موفق شدید که کاربر را به صفحه لندینگ خود بکشانید، اما این آخر راه نیست! باید لندینگپیج شما بهقدری بهینه و اصولی طراحی صفحه فرود شده باشد که کاربر را در همان مسیری قرار دهد که شما میخواهید! (مثل کلیک بر روی یک دکمه CTA یا وارد کردن شماره تماس در فرمی که قرار دادهاید.)
حالا که از ضرورت بهینهسازی لندینگپیج مطلع هستیم، وقت آن رسیده که بدانیم چطور میتوان به بهینه سازی آن پرداخت.
اگر انواع مختلفی از کاربر دارید، برای هر کدام، صفحه لندینگ مجزایی طراحی کنید. به عنوان مثال، شما متوجه شدهاید که نوع رفتار مخاطبی که از شبکههای اجتماعی به وبسایت شما مراجعه میکنند با نوع رفتار کاربرانی که از تبلیغات کلیکی به دست میآورید، متفاوت است، پس پیشنهاد میکنیم، متناسب با نوع رفتار و انتظارات هر دسته از کاربران، یک صفحه لندینگ مجزا با یک پیام واحد طراحی کنید.
فراموش نکنید که کاربر را برای چه کاری به صفحه فرود هدایت کردهاید، شما احتمالا هزینه و وقت زیادی را صرف این کردهاید که آن کاربر را به این لندینگپیج هدایت کنید و تمایلی ندارید این هزینه را دور بریزید، پس هر لینک اضافی مثل Navigation (نوار ناوبری کنار صفحه) یا … که باعث ترک کردن صفحه میشود را حذف کنید تا تمرکز کاربر دقیقا روی همان چیزی باشد که شما قصد دارید.
اگر به هر دلیلی مجبور به طراحی یک صفحه فرود طولانی شدید، حتما دکمه Call To Action یا فراخوان به عمل را در فواصل مختلف تکرار کنید، این کار به شما کمک میکند تا سریعتر به هدفتان برسد. زیرا کاربر هر لحظه میخواهد بداند که آخر این ماجرا کجاست و چه کاری باید انجام دهد؟ و از طرفی ممکن است، تعداد قابل توجهی از کاربران با پیش از تمام کردن پیامی که طراحی کردهاید، به شما اعتماد کنند و بخواهند همان لحظه کاری که باید را انجام دهند، پس این کاربران طلایی را نباید از دست دهید.
درباره این سایت